bu bilginin kaynağı nedir. Marufun babası Hüseyin hüseyninin babası tayyar köye ilk gelendir. Mala bedo ile tayyarla birleştiğimizi hiç duymadım tayyarın iki oğlu var Hasan Hüseyin hasan büyüğü hata köyün en fazla tarım arazisine sahip hasandır. Atalarımız arasında şemo var acaba şemo tayarın oğlu değilde kardeşi olabilirmi bu kesin bilgi değil çıkardığım yorum Babam atam Adıgüzellerle TAYARLA BİRLEŞTİĞİMİZE DAİR HER HANGİ BİR ŞEY DUYMADIM hata dursunlar denildiğinde aklımıza tayar ailesi de gelir Sait ve Maruf çocuklarına köyde malla teyyır derlerdi Adıgüzellere mala bedo derlerdi. Hasanın öğlu sait maruftan daha yaşlı idi
Ben hiç öle duymadım en verimli araziler dedemlere aitmiş Adıgüzeller köyün tamamına hakimmiş dursunlar sonradan arazi sahibi olmuş dedelerimiz satmaya başlayınca onlarda almışlar bende bütün büyüklerinden duyduğum cindi avde ve beko 3kardeş tarafından kurulmuş yani akrabalık var diyorlar sadece dursunlar la oda nerden ben bilmiyorum herhalde kız alıp vermekten olabilir dursunlar belkide redki degildir adam degilim diyorsa degildir demekki dedelerim kello ve celloyu saygı ve rahmetle anıyorum iyikide aynı aşiretten degilmişiz diyorum onların adını yani dursunların soyadını kaldırın siteden derim benim fikrim bu
DEDENE SOR BABASININ MI ARAZISI PAŞVANDA ÇOK TAYYARIN MI TAYARIN ARAZİSİ DAHA AZ PARÇALANDIĞI İÇİN DEDEN ARAZI FAZLA GÖRNÜYO OLABİLİR. DEDENLERİN ARAZISI KAÇ KEZ VE KAÇ KİŞİYE PARÇALANMAMIŞ TAYARIN RAZİSİ KAÇ KEZ KAÇ KİŞİYE PARÇALANMAIŞ ÖĞREN DERİM.
Yukarıdaki bilgi ve yorumları okudum. Dursun'lardanım. Dedem Sait Hasan oğlu Hasan Teyyar oğlu yukarıdaki bilgilere göre Adıgüzel’lerle tayyar dede ile birleşiyoruz. İlk köye gelen ve köyü kuran teyyarın çocukları derlerdi. Sait dedem ve babam da “Pirebadi aşiretindeyiz” derlerdi. Pirebadiler de zilidir. Hata zili olmamız nedeniyle Van ilinin büyük aşiretlerinden buriki aşireti (burikilerde zilidir) lideri KINYAS KARTAL, SAİD Dedemi Ağrıda yaşayan akrabaları diye ziyaret etmiştir. Salih Adigüzel’in yorumu yok yanlış bilgiler ihtiva ediyor. Hata Kaynaklı (Penceruk) Köyünde şamil amcadanda Pirebadi oldukalarını duymuştum.
Adigüzel ailesinin iki dedesi diye zikr edilen kello cello rusların köyü istila ettikleri yıllarda (birinci dunya savaşı) ruslarla birolan ermenilerle birlikte hareket etmişler. saklanan insanları ile sakladıkları mal ve değerli eşyaların yerlerini göstermişler. Hata dedem rus askerleri köylüye eziyet etmek için halay çekmelerini istemiş... Kello celllo dedeler isteksizce oynayan insanlara dizden kır anlamına gelen "Bişkinine bişkinine" uyarılarında bulunmuşlardır. Ruslar çekilince kello ve cello köyde kalamayacaklarını düşüncesinden köyden ayrılmışlardır.
Bende paşvan Adıgüzel lerdenim böyle konuyla alakası olmayan uluorta konuşan soyunu inkar edip bir yorumda türkmenim diye yalan söyleyen insanlara tahammül edemeyen kello ve çello dedelerimi canı gönülden kutluyorum bu insanlarla yaşamak çok zor
BİRAZ CESARET İSMİNİ YAZDA İRTİBATA GEÇERİZ. HEPİMİZ KİMİN NE OLDUĞUNU ÇOK İYİ BİLİYOZ AYNI KÖYÜN ÇOCUKLARIYIZ. KELO ÇILO TORUNU AYRICA KELEYEMUŞ CİLOYMUŞ KONUSUNU AÇAN BEN DEĞİLİM YİNE AÇAN O MÜHTEŞEM TORUNU OLAMKLA ÖVÜNDÜĞÜN KİŞİLERİN BAŞKA TORUNU YAZMIŞ
Sarıbuğday Paşvan Hakında verilen bilgilerde bazı hatalar gördüm. Paşvanı Tayyar kurmuş verilen bilgide tayyarın torunları kurmuş gibi yazılmış düzeltilmesinde doru bilgi içermesi adına benimde katkım olsun istedim. Dursunlar ailesinin maruf başladığı yazılmaktadır. Oysaki Dursunlar ailesi Tayyar ile başlar Tayyarın iki oğlu var Büyüğü Hasan küçüğü Hüseyin’dir. Hasan’ında iki oğu var Sait ve Maksut Hüseyin’in de iki oğlu vardır. Maruf ve Mehmet Emin. Saidin 4 oğlu var Abdullah Emin Nusrettin Şemsettin Maksudun Muzaffer, Ali, Mehmet, Muhlis Hali beş oğlu var Hüseyin oğlu marufun Abdulbaki Nizametin Nurettin Fehim Cemal İhsan oğulları var Mehmet Eminin ise Halis ve Ali diye iki çocuğu var Çemi çetoda yaşayan tayyar ordan ayrılıp paşvanı kurmuştur.
çok var saiinn 250 kişiden fazla torunu var mahsudun 50, ağrı kayseri bursa balıkesir istanbul sakarya ilerinde yaşıyolar köyde saidin bir maksudun bir oğlu yaşıyor Sarıbuğday köyü hamur ağrı
Ayrıca dursunlar içinde Dursunların hasan ve hüseyin kollarından hasan kolu nufus bakımında daha kalabalıktır. Sadece Nusretinin 12 erkek ve 6 kızı vardır.
Hepinize canı gönülden selamlar bende şanlıurfa da yaşayan bir agrı hamur ilçesi tillak köyünden atalarımız rus harbinden kaçarak gelmişler dursunlar dan rahmetli cemal amca babamın amcazade çoukları idi gerçekten herkes gibi bende çok merak ediyorum benim nenem CEVAHİR VE OĞLU OLAN RESUL DEDEM URFAYA GELMISLER DAHA NET BILGISI OLAN BÜYÜLERIM DEN RICAM AYDINLATSINLAR BIZLERI HEPINIZI SAYGIYLA SELAMLIYORUM ŞANLIURFA DAN SERVET DAĞ
Merhaba. Dursun ailesi ile akraba iseniz, demek ki sizde Redkan aşiretindensiniz. Zaten 1918 yılında Serhad bölgesine Ruslar gelince, Urfa, Maraş taraflarına Redkanlıların çok göçü olmuş.
Tıllık köyü de Redkanlıdır. Sitemizden bakabilirsin.
Benim babam Urfa'da akrabalarım var derdi soyisimleri dağ derdi ama hangi dededen birlesıyorlar onu bilmiyorum birde adıyamanda tumaylarla derdi onuda bilmiyorum nerden baglandıgını seferberlik zamanında gitmişler diyordu
salhatin sebrinin oğlu sebri etonun oğlu ve Abdülkadir Osman'ın oğlu Osman hısıkın oğlu bunların soy isimleri Taşdemir yani hısık ve éto kardeşler
YanıtlaSilBedo hısık éto meruf Ahmet bu beş baba saribuğday Kürtçe adı paşvani kurarlar aslında paşvan Ermeniler önceden yaşarlarmiş köy onlarindi
bu bilginin kaynağı nedir. Marufun babası Hüseyin hüseyninin babası tayyar köye ilk gelendir. Mala bedo ile tayyarla birleştiğimizi hiç duymadım tayyarın iki oğlu var Hasan Hüseyin hasan büyüğü hata köyün en fazla tarım arazisine sahip hasandır. Atalarımız arasında şemo var acaba şemo tayarın oğlu değilde kardeşi olabilirmi bu kesin bilgi değil çıkardığım yorum Babam atam Adıgüzellerle TAYARLA BİRLEŞTİĞİMİZE DAİR HER HANGİ BİR ŞEY DUYMADIM hata dursunlar denildiğinde aklımıza tayar ailesi de gelir Sait ve Maruf çocuklarına köyde malla teyyır derlerdi Adıgüzellere mala bedo derlerdi. Hasanın öğlu sait maruftan daha yaşlı idi
SilBen hiç öle duymadım en verimli araziler dedemlere aitmiş Adıgüzeller köyün tamamına hakimmiş dursunlar sonradan arazi sahibi olmuş dedelerimiz satmaya başlayınca onlarda almışlar bende bütün büyüklerinden duyduğum cindi avde ve beko 3kardeş tarafından kurulmuş yani akrabalık var diyorlar sadece dursunlar la oda nerden ben bilmiyorum herhalde kız alıp vermekten olabilir dursunlar belkide redki degildir adam degilim diyorsa degildir demekki dedelerim kello ve celloyu saygı ve rahmetle anıyorum iyikide aynı aşiretten degilmişiz diyorum onların adını yani dursunların soyadını kaldırın siteden derim benim fikrim bu
SilDEDENE SOR BABASININ MI ARAZISI PAŞVANDA ÇOK TAYYARIN MI TAYARIN ARAZİSİ DAHA AZ PARÇALANDIĞI İÇİN DEDEN ARAZI FAZLA GÖRNÜYO OLABİLİR. DEDENLERİN ARAZISI KAÇ KEZ VE KAÇ KİŞİYE PARÇALANMAMIŞ TAYARIN RAZİSİ KAÇ KEZ KAÇ KİŞİYE PARÇALANMAIŞ ÖĞREN DERİM.
SilYukarıdaki bilgi ve yorumları okudum. Dursun'lardanım. Dedem Sait Hasan oğlu Hasan Teyyar oğlu yukarıdaki bilgilere göre Adıgüzel’lerle tayyar dede ile birleşiyoruz. İlk köye gelen ve köyü kuran teyyarın çocukları derlerdi. Sait dedem ve babam da “Pirebadi aşiretindeyiz” derlerdi. Pirebadiler de zilidir. Hata zili olmamız nedeniyle Van ilinin büyük aşiretlerinden buriki aşireti (burikilerde zilidir) lideri KINYAS KARTAL, SAİD Dedemi Ağrıda yaşayan akrabaları diye ziyaret etmiştir. Salih Adigüzel’in yorumu yok yanlış bilgiler ihtiva ediyor. Hata Kaynaklı (Penceruk) Köyünde şamil amcadanda Pirebadi oldukalarını duymuştum.
YanıtlaSilAdigüzel ailesinin iki dedesi diye zikr edilen kello cello rusların köyü istila ettikleri yıllarda (birinci dunya savaşı) ruslarla birolan ermenilerle birlikte hareket etmişler. saklanan insanları ile sakladıkları mal ve değerli eşyaların yerlerini göstermişler. Hata dedem rus askerleri köylüye eziyet etmek için halay çekmelerini istemiş... Kello celllo dedeler isteksizce oynayan insanlara dizden kır anlamına gelen "Bişkinine bişkinine" uyarılarında bulunmuşlardır. Ruslar çekilince kello ve cello köyde kalamayacaklarını düşüncesinden köyden ayrılmışlardır.
YanıtlaSilBende paşvan Adıgüzel lerdenim böyle konuyla alakası olmayan uluorta konuşan soyunu inkar edip bir yorumda türkmenim diye yalan söyleyen insanlara tahammül edemeyen kello ve çello dedelerimi canı gönülden kutluyorum bu insanlarla yaşamak çok zor
YanıtlaSilBİRAZ CESARET İSMİNİ YAZDA İRTİBATA GEÇERİZ. HEPİMİZ KİMİN NE OLDUĞUNU ÇOK İYİ BİLİYOZ AYNI KÖYÜN ÇOCUKLARIYIZ. KELO ÇILO TORUNU AYRICA KELEYEMUŞ CİLOYMUŞ KONUSUNU AÇAN BEN DEĞİLİM YİNE AÇAN O MÜHTEŞEM TORUNU OLAMKLA ÖVÜNDÜĞÜN KİŞİLERİN BAŞKA TORUNU YAZMIŞ
SilSÜFLE GERİSİNDEDE OLSA BURDA CAVAP ALDIĞIM İÇİN İKİ CÜMLE YAZMA GEREĞİ DUYDUM. SOYUNU İNKÂR İDDİASİ TAMAMEM İFTİRADAN İBARETTİR. GUYA YORUMUNDA TÜKMENİN DEMİŞİM YAZDIKLARIMDAN BU SONUCU ÇIKARMAK ANCAK CEHALETTLE İZAH EDİLEBİLİNİR. Pirehali tıpkı redkan gibi buriki gibi zili aşiretinin kollarındadır. Dedemin ve babamın zili kolundan bir aşiret olan pirehali dediklerini duyduğumu yazdım. Ezcümle dedenin torunuymuşsun Bu arada PİREDAT FARKLİ BİR AŞİRETTİR.
YanıtlaSilZilan oymakları:
1 — Zili (Zilan),2 — Berüki, 3 — Di-üki (Deliki), 4 — Pirehali,5 — Sevidi, 6 — Ridki, 7 — Gel-türi, 8 — Kürdiki, 9 — Cemaldini, 10 — Dilkhiri, 11 — Mamzidi, 12 — Celali (Bu oymak da 24 bölüme ayrılmaktadır).
Burada 4 numaradaki Pirebadi aşireti değil, Pirexali aşiretidir.
SilYani Pirebadi'nin Zilli olduğuna dair herhangi bir kaynak yoktur. Qasê, Budê, Evdê köyleri Pirebadi'dir. Onlardan Zilli olduklarını hiç duymadım.
Zilan farklı, Zilli farklıdır. Aşiretlerini Zili olarak tanımlayanların hepsi Redkidir. Başka aşiretler kendilerine Zilli demez.
Sarıbuğday Paşvan Hakında verilen bilgilerde bazı hatalar gördüm. Paşvanı Tayyar kurmuş verilen bilgide tayyarın torunları kurmuş gibi yazılmış düzeltilmesinde doru bilgi içermesi adına benimde katkım olsun istedim. Dursunlar ailesinin maruf başladığı yazılmaktadır. Oysaki Dursunlar ailesi
YanıtlaSilTayyar ile başlar Tayyarın iki oğlu var
Büyüğü Hasan küçüğü Hüseyin’dir.
Hasan’ında iki oğu var Sait ve Maksut
Hüseyin’in de iki oğlu vardır. Maruf ve Mehmet Emin.
Saidin 4 oğlu var Abdullah Emin Nusrettin Şemsettin
Maksudun Muzaffer, Ali, Mehmet, Muhlis Hali beş oğlu var
Hüseyin oğlu marufun Abdulbaki Nizametin Nurettin Fehim Cemal İhsan oğulları var
Mehmet Eminin ise Halis ve Ali diye iki çocuğu var
Çemi çetoda yaşayan tayyar ordan ayrılıp paşvanı kurmuştur.
Bu maksut ve sayit bacllarl cemile var bi benim nenem olur biz dayi larni arıyoruz
SilSayit maksut bacilari varmi biz cemilenin turlarıyız babanın daylirini arıyoruz
Silçok var saiinn 250 kişiden fazla torunu var mahsudun 50, ağrı kayseri bursa balıkesir istanbul sakarya ilerinde yaşıyolar köyde saidin bir maksudun bir oğlu yaşıyor Sarıbuğday köyü hamur ağrı
SilAyrıca dursunlar içinde Dursunların hasan ve hüseyin kollarından hasan kolu nufus bakımında daha kalabalıktır. Sadece Nusretinin 12 erkek ve 6 kızı vardır.
YanıtlaSilHepinize canı gönülden selamlar bende şanlıurfa da yaşayan bir agrı hamur ilçesi tillak köyünden atalarımız rus harbinden kaçarak gelmişler dursunlar dan rahmetli cemal amca babamın amcazade çoukları idi gerçekten herkes gibi bende çok merak ediyorum benim nenem CEVAHİR VE OĞLU OLAN RESUL DEDEM URFAYA GELMISLER DAHA NET BILGISI OLAN BÜYÜLERIM DEN RICAM AYDINLATSINLAR BIZLERI HEPINIZI SAYGIYLA SELAMLIYORUM ŞANLIURFA DAN SERVET DAĞ
YanıtlaSilMerhaba. Dursun ailesi ile akraba iseniz, demek ki sizde Redkan aşiretindensiniz. Zaten 1918 yılında Serhad bölgesine Ruslar gelince, Urfa, Maraş taraflarına Redkanlıların çok göçü olmuş.
SilTıllık köyü de Redkanlıdır. Sitemizden bakabilirsin.
Benim babam Urfa'da akrabalarım var derdi soyisimleri dağ derdi ama hangi dededen birlesıyorlar onu bilmiyorum birde adıyamanda tumaylarla derdi onuda bilmiyorum nerden baglandıgını seferberlik zamanında gitmişler diyordu
SilSoyadı Cinarkaya olupta Patnos'ta yaşayan Paşvanlilar var.
YanıtlaSilBu aile hangi aşiretten acaba?
Sil